Jak nie zniszczyć formy w wakacje?

Zaczyna się powoli okres wakacyjny, forma na plażę teoretycznie przyszykowana. Cały rok morderczych treningów i „trzymania” michy za nami. Można dumnie pokazać się w bikini i pochwalić się efektami ciężkiej pracy. Gratulacje dla tych co zdążyli i trzymamy kciuki za tych co jeszcze zdążą (pomożemy!)

Jednak pamiętajmy, że szkoda zepsuć to wszystko w (aż/tylko!) dwa, trzy tygodnie. Zastanówmy się czy warto. Oczywiście trzeba odpocząć, wynagrodzić sobie jakoś ten trud, ale pamiętajmy wszystko z umiarem i z głową. Nie odmawiajmy sobie przyjemności na wakacjach, ale też nie dopuśćmy do tego, że przez te wakacje się zapuścimy.

MĄDRE WYBORY

Jeśli jesteście na mieście, w restauracji, w pubie zamiast dzień w dzień jeść smażone mięso na głębokim tłuszczu - wybierz grillowane mięso z sałatką. Równie smaczne a o ile zdrowsze! Kebaba zastąp tortillą z kurczakiem, deser, zamiast czekoladowego, zamień na owocowy. Oczywiście bez przesady pozwól sobie na swoje ulubione jedzenie, ale codzienna nadwyżka kaloryczna i nadmiar tłuszczy oraz cukrów w diecie doprowadzi do zatrzymywania wody w organizmie i wzrostu tkanki tłuszczowej. Wybieraj „zdrowsze” zamienniki. Jeśli musisz sam zadbać o jedzenie na wypoczynku to kup w miarę wartościowe produkty, a nie posiłki instant.

ZGUBNE KALORIE W PŁYNIE

Sięgamy po napoje (zazwyczaj są one słodzone) gazowane, soki owocowe. Na wakacjach spożywamy też więcej alkoholu. Nie zdajemy sobie sprawy z tego ile zawierają one tak naprawdę kalorii. Są to zgubne dla nas kalorie, bo możemy pić i pić, i nie kontrolujemy dokładnej ilości. Nawet mała buteleczka soku, kubek koktajlu, zawierają w sobie ogromną ilość cukru co czyni je kalorycznymi, mimo znajdujących się czasami zdrowych witamin... Zwróć na to uwagę czym zaspokajasz pragnienie.

TROCHĘ AKTYWNOŚCI

Zamiast wylegiwać się codziennie na plaży, podjadając chipsy i słodkie bułki pójdź na spacer wzdłuż plaży, przejedź się na rowerze na wycieczkę krajoznawczą, popływaj rekreacyjnie na basenie, pograj w siatkówkę plażową. Jakakolwiek aktywność jest lepsza od żadnej, pamiętaj o tym. Lato otwiera nam dużo nowych możliwości i mamy szansę spróbować sportów sezonowych, skorzystajmy z tego. Połącz przyjemne z pożytecznym.

Gdy wrócisz z wakacji od razu wróć do zdrowych nawyków i ułożonego planu dnia oraz regularnych treningów, by nie dopadło Cię całkowicie wakacyjne lenistwo, a Twoja forma nie spadła do punktu, w którym zaczynałeś dopiero trenować.

 
1 komentarz
ireneusz metelski 28 września 2018 14:48:53

Witam,

jestem zainteresowany prywatnymi zajęciami boksu kontaktowałem się w tej sprawie z Klubem jakiś czas temu ,ale nikt nie oddzwonił z konkretami
Pozdrawiam

Irek metelski

Dodaj komentarz