Nikt jeszcze nie dodal oceny, dodaj ją jako pierwszy!
Oceń
0
Szczegóły zajęć
0,0 0 ocen

Zajęcia dla świeżo upieczonych mam, które po ciąży i porodzie chcą wracać do formy.

Na zajęciach skoncentrujemy uwagę na ćwiczeniach pomagających w codziennym życiu mam – będziemy wzmacniać kręgosłupy i ramiona, będziemy uderzać w pociążowy brzuch - ujędrniać go i wzmacniać. Stopniowo będziemy podnosić  siłę i wydolność organizmu, co będzie pomagać w codzienności młodej mamy, jak i będzie przygotowaniem do cięższych i mocniejszych treningów.

Na co zwrócimy uwagę?

Brzuch i korpus – rozciągnięty i osłabiony po okresie ciąży, często rozdzielony cesarskim cięciem, z rozwarstwioną kresą biała. Będziemy kłaść nacisk na wzmacnianie i ujędrnianie mięśni korpusu, w tym prostego mięśnie brzucha (przód), mięśni skośnych brzucha (boki) i mięśni grzbietu odcinka lędźwiowego.

Kręgosłup lędźwiowy – narażony na ciągłe przeciążenia i wygięcia w wyniku podnoszenia i noszenia Maluszka opartego na biodrze lub w nosidełku. Będziemy kłaść nacisk na właściwe ustawienie krzywizny odcinka lędźwiowego, by redukować potencjalne bóle i dolegliwości związane z przekrzywieniami i możliwymi uciskami.

Stabilizacja miednicy, która po ciąży często zmienia ustawienie – pochyla się do przodu i pozostaje w pewnym stopniu rozszerzona. Przekłada się to często na bóle pleców, drętwienie nóg. Ciało kobiety musi odnaleźć nowy, nieco inny, niż wcześniej, środek ciężkości. Dlatego będziemy kłaść nacisk na właściwe ustawienie miednicy. Dzięki temu całe ciało nabierze właściwej postawy, co wyeliminuje zbędne napięcia i przeciążenia. Zminimalizuje też dolegliwości bólowe.

Mięśnie głębokie, w tym mięśnie dna miednicy – często osłabione po ciąży, uszkodzone przez poród. Będziemy kłaść nacisk na świadome spinanie, utrzymywanie napięcia dna miednicy podczas wszystkich  ćwiczeń.

Ramiona – po urodzeniu Malucha zdecydowanie częściej wykorzystywane do noszenia rosnącego ciężaru. Będziemy kłaść nacisk na podniesienie siły i wytrzymałości ramion, bez ich nadmiernego rozwoju.

Jak planujemy to osiągnąć?

Będziemy wzmacniać mięśnie powierzchniowe, aby ciało nabierało sprężystości, ładnych kształtów i by skóra stopniowo wracała do stanu sprzed ciąży.

Będziemy wzmacniać mięśnie głębokie, by ciało nabrało właściwej postawy, uzyskało mocne wsparcie dla kręgosłupa, bioder i ramion.

Będziemy ćwiczyć z ciężarem własnego ciała lub niewielkimi obciążeniami dodanymi, aby nie przeciążać organizmu.

Będziemy wykonywać ćwiczenia zwiększające mobilność, zakres ruchu, by nie tylko trening, ale i codzienne czynności, typu sięganie, wychylanie, schylanie nie były dla ciała problemem.

Będziemy poświęcać uwagę na rozciąganie, by dać mięśniom i skórze maksymalny bodziec do regeneracji i odbudowy.

Będziemy podnosić wydolność, aby przygotować ciało do treningów na wyższej intensywności, z większymi ciężarami.

Prowadzący zajęcia
Adam Derdzikowski
Adam Derdzikowski Fitness zobacz profil
0 komentarzy
Dodaj komentarz

Grupy mięśni

Szczegóły zajęć

Dla kogo: Dla kobiet
Cel: Chcę poprawić kondycję , Chcę się zrelaksować
Intensywność: Niska

Oceń te zajęcia